Etichete

, , ,

Deoksugung,  cunoscut si sub numele de Palatul Deoksu, este un site inconjurat de ziduri, asemanator altor palate din Seul, care a fost locuit de membri ai familiei regale ai Coreei până la perioada colonială de la inceputul   secolului XX. Deoksugung este unul dintre cele “Cinci Mari Palate ” construite de către regii dinastiei Joseon. Clădirile sunt diferite de constructie, inclusiv unele din lemn natural cryptomeria (un gen de conifere), lemn vopsit si stuc. Unele clădiri au fost construite în stil occidental

Eng. Deoksugung, also known Deoksugung Palace, or Deoksu Palace, is a walled compound of palaces in Seoul that was inhabited by various Korean royalties until the colonial period around the turn of the 20th century. It is one of the „Five Grand Palaces” built by the kings of the Joseon Dynasty. The buildings are of varying construction, including some of natural cryptomeria wood, painted wood, and stucco. Some buildings were built in Western style.

În afara clădirilor palatului, există de asemenea grădini traditionale împădurite, o statuie impozanta a regelui Sejong cel Mare si Muzeul National de Artă, care detine expozitii speciale din aceasta epoca. Palatul este situat în apropiere de Primaria moderna a orasului Seul.

Eng. In addition to the traditional palace buildings, there are also forested gardens, a statue of King Sejong the Great and the National Museum of Art, which holds special exhibitions. The palace is located near the City Hall.

Deoksugung, la fel ca celelalte “Cinci Mari Palate ” din Seul, a fost în mod intentionat puternic distrus în timpul perioadei coloniale (de ocupatie japoneza) din Coreea. În prezent, doar o treime din structurile care au existat înaintea ocupatiei au  rămas in picioare.

Eng. Deoksugung, like the other „Five Grand Palaces” in Seoul, was intentionally heavily destroyed during the colonial period of Korea. Currently, only one third of the structures that were standing before the occupation, remains.

Deoksugung a fost initial resedinta printului Wolsan, fratele mai mare al regelui Seongjong. Această resedintă a devenit un „palat” regal în timpul războiului Imjin în 1592, după ce toate celelalte palate au fost arse în timpul războiului. Regele Seonjo a fost primul rege Joseon care a locuit in acest palat. Regele Gwanghaegun a fost încoronat în acest palat în 1608, si l-a redenumit Gyeongun-gung în 1611. După o perioada, palatul oficial a fost mutat la Changdeokgung reconstruit în 1618; acesta a fost folosit ca un palat auxiliar timp de de 270 ani si a fost redenumit Seogung (Palatul de Vest).

Eng.Deoksugung was originally the residence of Prince Wolsan, the older brother of King Seongjong. This residence became a royal ‘palace’ during the Imjin war after all of the other palaces were burned in 1592 during the Imjin wars. King Seonjo was the first Joseon king to reside at the palace. King Gwanghaegun was crowned in this palace in 1608, and renamed it Gyeongun-gung in 1611. After the official palace was moved to the rebuilt Changdeokgung in 1618, it was used as an auxiliary palace for 270 years and was renamed Seogung (West Palace).

În 1897, după un incident de curte, când Împăratul Gojong s-a refugiat în legatia rusă, la revenirea în acest loc  l-a numit din nou Gyeongungung. Extinderea si modernizarea facilitatilor palatului  au fost facute dupa întoarcerea sa. După ce Împăratul Gojong a abdicat de la tron in favoarea împăratului Sunjong, el a continuat să trăiască în acest palat. Palatul a fost redenumit apoi Deoksugung, ca o trimitere la dorinta de longevitate a împăratului Gojong.

Eng. In 1897, after the incident when Emperor Gojong took refuge in the Russian legation, he returned to this place and named it Gyeongungung again. Expansion of the facility followed after his return. After Emperor Gojong abdicated the throne to Emperor Sunjong, he continued to live in this palace. The palace was then renamed Deoksugung, as a reference to a wish for longevity of Emperor Gojong.

Bibliografie, note si citate:

Yoon, Jong-soon.  Beautiful Seoul, Seoul: Sung Min Publishing House. 1992
WikiCommon (Eng).