Etichete

,

Charles-Edouard Jeanneret, cunoscut sub numele de Le Corbusier (1887 – 1965), a fost  arhitect, designer, urbanist si scriitor, renumit ca unul dintre pionierii a ceea ce numim astazi arhitectura moderna. El s-a născut în Elvetia si a devenit cetătean francez în 1930. Cariera de cinci decenii contine o opera substantiala, care include clădiri construite de el  în toată Europa, India si America.

Eng. Charles-Édouard Jeanneret, better known as Le Corbusier (1887 – 1965), was an architect, designer, urbanist, and writer, famous for being one of the pioneers of what is now called modern architecture. He was born in Switzerland and became a French citizen in 1930. His career spanned five decades, with his buildings constructed throughout Europe, India and America.

S-a născut ca Charles-Edouard Jeanneret-Gris în La Chaux-de-Fonds, un orășel din cantonul Neuchâtel din nord-vestul Elveției, situat în munții Jura, la câțiva kilometri de Franța. A urmat o grădiniță care utiliza metodele educative ale lui Froebel, care considera fiecare copil ca un individ aparte, cu nevoile sale specifice. Le Corbusier a fost atras de artele vizuale, studiind la Școala de artă La-Chaux-de-Fonds sub direcția lui Charles L’Éplattenier, care la rândul său studiase la Budapesta și Paris. Profesorul său de arhitectură de la aceeași școală a fost arhitectul René Chapallaz, care a exercitat o amplă influență a proiectării caselor timpurii proiectate și construite de Le Corbusier.

Eng. He was born as Charles-Édouard Jeanneret-Gris in La Chaux-de-Fonds, a small city in Neuchâtel canton in north-western Switzerland, in the Jura mountains, just 5 kilometres (3.1 mi) across the border from France. He attended a kindergarten that used Fröbelian methods. Young Jeanneret was attracted to the visual arts and studied at the La-Chaux-de-Fonds Art School under Charles L’Eplattenier, who had studied in Budapest and Paris. His architecture teacher in the Art School was the architect René Chapallaz, who had a large influence on Le Corbusier’s earliest houses.

La sfârșitul anului 1911, va întreprinde o călătorie în sud-estul Europei vizitând Grecia și Turcia, umplând numeroase caiete cu schițele a ceea ce văzuse, incluzând unele schițe devenite ulterior faimoase ale Partenonului, ale cărui forme le va elogia în culegerea sa de eseuri de arhitectură “Vers une architecture”, din 1923.

Eng. Later in 1911, he journeyed to the Balkans and visited Greece and Turkey, filling sketchbooks with renderings of what he saw, including many famous sketches of the Parthenon, whose forms he would later praise in his work Vers une architecture (1923) („Towards an Architecture,” but usually translated into English as „Towards a new Architecture”).

Le Corbusier a predat la școala lui din La-Chaux-de-Fonds în perioada Primului Război Mondial, revenind la Paris doar după ce războiul s-a terminat. În cei 4 ani petrecuți în Elveția, el a lucrat la studii arhitecturale utilizând tehnicile moderne. Unul dintre aceste studii fiind „Dom-ino” House (1914-1915).

Eng. Le Corbusier taught at his old school in La-Chaux-de-Fonds during World War I, not returning to Paris until the war was over. During these four years in Switzerland, he worked on theoretical architectural studies using modern techniques. Among these was his project for the “Dom-ino House” (1914–1915).

În prima ediție a jurnalului, în 1920, Charles-Edouard Jeanneret a adoptat numele Le Corbusier, o forma alternantă a numelui bunicului său din partea mamei, „Lecorbesier”, ca un pseudonim, reflectând credința sa că oricine se poate reinventa pe sine. Câțiva istorici ai arhitecturii pretind că acest pseudonim s-ar traduce prin „cel care este ca cioara”. Adoptarea unui singur nume, pentru a se identifica, era în vogă pentru artiști, în foarte multe locații în acea eră, mai ales printre aceia de la Paris.

Eng. In the first issue of the journal, in 1920, Charles-Edouard Jeanneret adopted Le Corbusier, an altered form of his maternal grandfather’s name, „Lecorbésier”, as a pseudonym, reflecting his belief that anyone could reinvent themselves. Adopting a single name to identify oneself was in vogue by artists in many fields during that era, especially among those in Paris.

Bibliografie, note si citate in postarea urmatoare.