Etichete

, ,

Epoca de aur daneză se referă la perioada din prima jumătate a secolului al XIX-lea. Deşi Copenhaga a suferit incendii, bombardamente şi faliment national, artele au cunoscut o  perioadă de creativitate catalizată de romantismul German.

Eng. The Danish Golden Age covers the period of creative production in Denmark, especially during the first half of the 19th century. Although Copenhagen had suffered from fires, bombardment and national bankruptcy, the arts took on a new period of creativity catalysed by Romanticism from Germany.

Perioada care este cea mai frecvent asociată cu epoca de aur a picturii daneze intre 1800 – 1850 cuprinde activitatea pictorilor Christoffer Wilhelm Eckersberg şi studenţii săi, Wilhelm Bendz, Købke Christen, Rørbye Martinus, Hansen Constantin şi Marstrand Wilhelm, precum şi sculptura lui Bertel Thorvaldsen.

Eng. The period is probably most commonly associated with the Golden Age of Danish Painting from 1800 to around 1850 which encompasses the work of Christoffer Wilhelm Eckersberg and his students, including Wilhelm Bendz, Christen Købke, Martinus Rørbye, Constantin Hansen, and Wilhelm Marstrand as well as the sculpture of Bertel Thorvaldsen.

Epoca de aur a picturii daneze a apărut si s-a dezvoltat formand un stil distinct naţional pentru prima dată de la sfarsitul Evului Mediu. Aceasta perioadă a durat relativ putin si s-a terminat la mijlocul secolului. Pictura daneza in aceasta perioada a avut  un stil artistic asemanator picturii olandeze in perioada ei de aur, cu aproape un secol mai devreme. Influentele au fost  mai ales in pictura de peisaj si tratarea  luminii nordice, care este mai “moale”, dar permite contraste puternice de culoare.

Eng. Around the beginning of the 19th century, the Golden Age of Danish Painting emerged to form a distinct national style for the first time since the Middle Ages; the period lasted until the middle of the century. It has a style drawing on Dutch Golden Age painting, especially its landscape painting, and depicting northern light that is soft but allows strong contrasts of colour.

Tratamentul scenic este de obicei o versiune idealizată a realităţii. Adevarat, mult mai putin pretentioasă, caracterizata de barocul timpului. Astfel, apare transpusă mai realist decât este de fapt cazul. Scenele de interior, de multe ori grupuri mici de portrete, primesc un  tratament similar cu obiectele modeste   şi mobilierul, care caracterizeaza interioarele, de multe ori portretele provenind  din cercul de prieteni ai artistului.

Eng.The treatment of scenes is typically an idealized version of reality, but unpretentiously so, appearing more realist than is actually the case. Interior scenes, often small portrait groups, are also common, with a similar treatment of humble domestic objects and furniture, often of the artist’s circle of friends.

Arta daneză a fost puţin vizibila în afara Danemarcei (într-adevăr, cea mai mare parte a ei a rămas acolo pentru astazi), deşi Caspar David Friedrich, liderul picturii daneze a acestei perioade, a fost instruit si influentat de pictura romantică germană, devenind un  actor  important, datorita influenţei sale în răspândirea acestui stil chiar in Germania.

Eng. Danish art wasn’t seen much outside the country (indeed it mostly remains there to this day) although the Danish-trained leader of German Romantic painting Caspar David Friedrich was important in spreading its influence in Germany.

La sfârşitul perioadei, acest  stil de pictură, mai ales în peisagistica, a devenit o  problema politică pe teritoriile germane, in special in regiunea Schleswig-Holstein, o chestiune vitală pentru danezi, dar nu a penetrat cu adevarat alte centre în Europa. Dar prin anul 1870, când un număr de artişti tineri au sfidat Academia locala  şi au studiat la Paris, intorcandu-se au creat un nou stil de realism şi impresionism adaptat exigentelor locale.

Eng. At the end of the period painting style, especially in landscape art, became caught up in the political issue of the Schleswig-Holstein Question, a vital matter for Danes, but notoriously impenetrable for most others in Europe. But it was not until the 1870s when a number of young artists defied the Academy and studied in Paris that a new style embracing Realism and Impressionism began to emerge.

Bibliografie, note si citate:

J. Wadum, M. Scharff, K. Monrad, „Hidden Drawings from the Danish Golden Age. Drawing and underdrawing in Danish Golden Age views from Italy” in SMK Art Journal 2006, ed. Peter Nørgaard Larsen. Statens Museum for Kunst, 2007.
Web. „Historical overview”, Guide to the Danish Golden Age
Wikimedia Commons (Eng.)