Etichete

, ,

Diego Quispe Tito (1611-1681) a fost un pictor indigen din Peru. El este considerat liderul scolii de pictura de Cuzco, scoala pe care am amintit-o in postarile mele anterioare. Fiu al unei familii nobile de origine inca, Quispe Tito s-a nascut in Cuzco şi a lucrat toată viaţa în cartierul San Sebastián. Casa in care a locuit si creat este  conservata şi pe fontispiciu poate fi vazut  inca blazonul familiei sale.

Eng. Diego Quispe Tito (1611—1681) was a Peruvian painter. He is considered the leader of the Cuzco School of painting. The son of a noble Inca family, Quispe Tito was born in Cuzco, and worked throughout his life in the district of San Sebastián; his house is still extant, and shows his coat of arms on its door.

Prima pictura semnata de Diego Quispe Tito este un tablou al “Neprihănitei Zămisliri” din 1627,  tablou aurit într-un mod caracteristic  şcolii din Cuzco. Caracterele pictate intr-un mod alungit dezvaluie o cunoaştere a manierismului european. În cazul lui Quispe Tito exista ipoteza ca ar fi învăţat acest stil de la  iezuitul italian Bernardo Bitti, care a activat un timp la  Cuzco. În plus, se crede că el l-ar fi  cunoscut în tinereţe si pe Luis de Riaño, de la care poate ar fi obţinut anumite elemente ale stilului său, fiind o sursa indirecta a  atelierul lui Angelino Medoro de la Lima,  fara indoiala o altă sursă de influenţă italiană.

Eng. His earliest signed painting is an Immaculate Conception from 1627, gilded in a fashion typical of the Cuzco school. The work’s elongated forms reveal a knowledge of Mannerism; where Quispe Tito learned the style is unknown, but it is hypothesized that he encountered it in the work of Italian Jesuit Bernardo Bitti, who was active at the time in Cuzco. In addition, he is believed to have known Luis de Riaño in his youth, and may have derived some elements of his style from the older artist; de Riaño, a painter from Lima, had trained in the workshop of Angelino Medoro, and so would have provided another source of Italian influence.

Quispe Tito, de asemenea, a fost influenţat în opera sa de gravuri din Flandra,  cele mai cunoscute fiind semnele zodiacului, reproduse în 1681 la Catedrala din Cuzco, dupa o serie de copii ale gravurilor flamande, în care fiecare semn zodiacal este legat de o parabolă  din viaţa lui Hristos. Aceste gravuri au fost concepute pentru a fi folosite în Peru, pentru a facilita convertirea inca practicată de populatia indigena din cultul soarelui, lunei, stelelor în unele zone si pentru a încuraja închinarea la Hristos şi minunile Lui în locul zodiacului.

Eng. Quispe Tito also was influenced in his work by engravings from Flanders; indeed, his best-known work, the 1681 Signs of the Zodiac in Cuzco Cathedral, is a series of copies of Flemish engravings in which each zodiac sign is tied to a parable from the life of Christ. These engravings were designed for distribution in Peru, where worship of the sun, moon, and stars was still practiced in some quarters; they were designed to encourage worship of Christ and His miracles in place of the zodiac.

Bibliografie, note si citate:

Stratton-Pruitt, Suzanne, ed. The Virgin, Saints, and Angels: South American Paintings 1600—1825 from the Thomas Collection. Milan, Italy: Skira, 2006
Wikicommon (Es & Eng.)