Etichete

, , , ,

National Gallery este un muzeu de artă în Trafalgar Square, Londra. Muzeul  adaposteste o colectie de peste 2300 de picturi, datând de la jumătatea secolului al 13-lea pana in secolul al XIX-lea. National Gallery a fost instituit printr-o lege a Parlamentului Britanic  în 1824. Desi crearea unei colecții naționale fusese înaintată ca idee pentru prima oară în 1777, propunerea n-a avut nici un succes până în 1823, odată cu moartea lui John Julius Angerstein (om de afaceri de origine rusă), când a apărut teama că impresionanta colecție a acestuia ar putea intra pe mâna colecționarilor străini. Austria tocmai achitase o sumă importantă de bani Angliei în cadrul despăgubirilor de război și astfel, guvernul britanic intr-o lipsă cronică de bani, a fost în măsură să achiziționeze – în numele întregii națiuni – 38 de tablouri din colecția lui Agerstein.

Eng. The National Gallery is an art museum on Trafalgar Square, London, United Kingdom. Founded in 1824, it houses a collection of over 2,300 paintings dating from the mid-13th century to 1900. Unlike comparable art museums in continental Europe, the National Gallery was not formed by nationalising an existing royal or princely art collection. It came into being when the British government bought 38 paintings from the heirs of John Julius Angerstein, an insurance broker and patron of the arts, in 1824.

La 10 mai 1824, colecția a fost deschisă publicului tocmai în clădirea care fusese rezidența lui Angerstein, la numărul 100 din Pall Mall. Picturile lui Angerstein s-au alăturat în 1826 celor apartinand colectiei Beaumont, iar în 1831 cele 35 de picturi donate de către reverendul William Holwell Carr. Iniţial curatorul picturilor a fost William Seguier, care a purtat sarcina de a gestiona muzeul, iar în iulie 1824 o parte din această responsabilitate a fost preluata de un consiliu de administraţie nou format.

Eng. The National Gallery opened to the public on 10 May 1824, housed in Angerstein’s former townhouse on No. 100 Pall Mall. Angerstein’s paintings were joined in 1826 by those from Beaumont’s collection, and in 1831 by the Reverend William Holwell Carr’s bequest of 35 paintings. Initially the Keeper of Paintings, William Seguier, bore the burden of managing the Gallery, but in July 1824 some of this responsibility fell to the newly formed board of trustees.

Picturi ale Renasterii italiene din secolele al XV-lea şi al XVI- lea  au fost  centrul Galeriei Naţionale  în  primii 30 de ani de existenţă. Achiziţiile consiliului de administraţie  au fost în principiu limitate la lucrările maestrilor Renasterii. Gusturile lor conservatoare au condus  la mai multe oportunităţi ratate şi la o gestionare ineficienta  a muzeului, care mai  târziu a decăzut într-o dezordine fără noi achizitii realizate între 1847 şi 1850.

Eng.15th- and 16th-century Italian paintings were at the core of the National Gallery and for the first 30 years of its existence the Trustees’ independent acquisitions were mainly limited to works by High Renaissance masters. Their conservative tastes resulted in several missed opportunities and the management of the Gallery later fell into complete disarray, with no acquisitions being made between 1847 and 1850.

Un raport critic depus in Parlamentul Britanic în 1851 a solicitat numirea unui director, a cărui autoritate ar depăşi pe cea a administratorilor. Candidatul preferat pentru aceasta poziţie a fost istoricul de arta german Gustav Waagen Friedrich, care a consultat muzeul in ocazii anterioare pe subiectele  iluminatului şi expunerii colecţiilor. Cu toate acestea, omul preferat de către regina Victoria, Printul Albert şi primul-ministru, lord Russell pentru pozitie , a fost curatorul muzeului, Sir Charles Lock Eastlake, care a jucat un rol esenţial în formarea   Societăţii Arundel şi cunoscut de  cei mai multi  experţi de arta  ai timpului.

Eng. A critical House of Commons Report in 1851 called for the appointment of a director, whose authority would surpass that of the trustees. Many thought the position would go to the German art historian Gustav Friedrich Waagen, whom the Gallery had consulted on previous occasions about the lighting and display of the collections. However, the man preferred for the job by Queen Victoria, Prince Albert and the Prime Minister, Lord Russell, was the Keeper of Paintings at the Gallery was the Keeper of Paintings at the Gallery, Sir Charles Lock Eastlake, who played an essential role in the foundation of the Arundel Society and knew most of London’s leading art experts.

Maine vom continua cu o postare suplimentara.

Bibliografie, note si citate:

Daniela Tarabra, National Gallery. Londra, Mondatori, 2002
Web. The National Gallery
Wikicommons (Eng)